Events:

No Calendar Events Found or Calendar not set to Public.

Archief

‘Organizing for Action’ vervolg op Obama campagne 2.0

iPhone-for-Barrack-Obama.jpg

Met Organizing for Action (OfA) krijgt de succesvolle herverkiezingscampagne van de Amerikaanse president Barack Obama een vervolg. OfA - gebaseerd op de aangelegde superdatabank uit social media en het radarwerk van vrijwilligers  - is een actiegroep om de agenda van de president vooruit te helpen.

Gewoonlijk imploderen verkiezingscampagnes zodra de stembusslag is afgelopen, of de kandidaat nu wint of verliest. Maar de entourage van Obama wil de infrastructuur van de vruchtbare campagne ombouwen tot een soort lobbygroep om zijn ideeën te promoten en de strijd met de Republikeinen via de publieke opinie te voeren.

Niet te stoppen
‘Het is de volgende fase van onze beweging’, zei Jim Messina in een e-mail aan supporters van de president. Messina was de leider van Obama’s campagne en leidt nu ook het vervolgverhaal. ‘Als we het enthousiasme en de passie die de mensen getoond hebben tijdens de campagne kunnen kanaliseren voor wat de president de komende jaren wil bereiken, zijn we niet te stoppen.’

Gepersonaliseerde informatie
Obama won zijn laatste verkiezing onder andere door het strategische gebruik van massale hoeveelheden data die het campagneteam kon verzamelen. Dat gebeurde voornamelijk via sociale media als Facebook, LinkedIn en Twitter. De Obama-nerds verzamelden al die informatie in het eigen interne sociaal netwerk Dashboard. Zo konden ze potentiële kiezers heel gericht bestoken met gepersonaliseerde informatie. Naast die superdatabank kon Obama rekenen op een leger van enthousiaste vrijwilligers die uren van hun vrije tijd opofferden om de president in het Witte Huis te houden.

Campagnestijl
De bedoeling is dat netwerk nu aan te wenden om steun te krijgen voor de prioriteiten van de tweede ambtstermijn van Obama. Onderwerpen zoals een scherpere wapenwetgeving, de bestrijding van de klimaatverandering en een hervorming van de immigratiewetten. Maar het netwerk wordt ook ingezet om de publieke opinie te kneden over de eindeloze budgettaire twisten. Dat zal onder meer gebeuren in tv- en radiospotjes in ware campagnestijl. De Obama-machine zou bijvoorbeeld advertenties kunnen uitzenden op specifieke plaatsen waar veel mensen voor strengere wapenregels zijn maar de lokale Republikeinse parlementsleden hardnekkig tegen. Of ze kunnen mensen viseren die dankzij Obamacare een ziekteverzekering kunnen krijgen zonder dat ze het weten.

Onafhankelijk
Organizing for Action wordt bestuurd door een kleine groep getrouwen van de president. Na zijn eerste electorale zege in 2008 probeerde het Obama-team al iets gelijkwaardigs, maar dat mislukte omdat dat initiatief toen binnen de grenzen van de Democratische Partij werkte. Nu werkt de organisatie onafhankelijk en puur ten dienste van de president. (bron: samenvatting artikel uit thexperienceconductor)

Past dit bij u?

schaalbare-customer-service

Klopte de datum niet, verkeerd onderwerp, onvoldoende pr…? Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, onze geplande Najaarsconferentie trok niet het aantal deelnemers dat nodig was. Zelf denk ik dat een reden ook enigszins opgesloten zit in wie wij zijn: een HP gebruikers community. Wij gebruiken HP producten en weten elkaar - onder andere - via onze vereniging snel te vinden. Om vragen en kennis uit te wisselen die ons helpen in het werk. Vooral digitaal, met MyExperience. Horen daar wel grote events bij? Kunnen we dat niet beter aan anderen overlaten. Zijn kleine specialistische bijeenkomsten niet voldoende, zoals INNIG en OpenVMS dat doen? Daar zetten we in 2014 op in. Wij versterken de website met nog meer online mogelijkheden. Dient zich een helder onderwerp aan dan faciliteren wij dat. Schaalbaar en flexibel. Denkt u dat dit een groeizame richting is? Past het beter bij onze community cultuur? Bij u? Ik hoor graag wat u er van vindt! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. ps Ik wens u een groeizaam 2014.

Gelukkig Nieuwjaar met - gratis - Software Defined Storage

kate-davis Dit de nieuwe stijl van IT

Gelukkig Nieuwjaar! blogt Kate Davis, WW Product Marketing Manager, HP StoreVirtual Storage ons toe. Reden? De aankondiging van een nieuw programma, gericht op het inzetten van een nieuwe stijl van IT door de uitbreiding van Software Defined Storage (SDS) in gevirtualiseerde omgevingen. Het grote nieuws is dat vanaf 1 november 2013 een verscheidenheid van ProLiant Gen8 server modellen met een gratis 1TB licentie voor StoreVirtual VSA software komt.

Wie een van de volgende ProLiant Gen8 rack, tower of bladeservers heeft, kan de StoreVirtual VSA-software en een 1 TB capaciteit licentie gratis downloaden. Servers zijn: BL420c, BL460c, BL465c, BL660c, DL320e Gen8 v2, DL360p, DL380p, DL385p, DL560 en ML350p.

Davis: ‘Dit programma heet Unlock your Storage with HP ProLiant en biedt StoreVirtual VSA als een kenmerk van de ProLiant server. Omdat zowel infrastructuur als zakelijke behoeften evolueren, is het tijd om gevirtualiseerde applicaties en opslag dichter bij elkaar te brengen. Dit de nieuwe stijl van IT.’ Verandering van richting opent nieuwe mogelijkheden vervolgt Davis. SDS biedt daarbij een voordelige geoptimaliseerde, flexibele oplossing die een omgeving vereenvoudigt.

Kijk hier voor het volledige artikel inclusief video. Het SDS topic kunt u ook volgen op de HP Software-Defined Reality blog. Check it out.

unlock server capacity

Archief video interviews

Dit zijn de gearchiveerde video interviews

Archief nieuwsartikelen

Dit zijn de gearchiveerde nieuwsartikelen

Recente blogs